Saturday, April 30, 2011

AKU TINGGALKAN dia KERANA DIA..

بسم الله الرحمن الرحيم


DENGAN NAMA ALLAH
YANG MAHA PENGASIH
LAGI MAHA PENYAYANG..







*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫♪♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*





BILA HATI  BERBICARA


WAHAI LELAKI YANG MENGAKU SEBAGAI CALON SUAMIKU..

INGINKU TANYAKAN BEBERAPA SOALAN YANG RINGKAS PADAMU..

AKU HARAP..KAU DAPAT MENJAWABNYA..KERANA KAU BEGITU YAKIN KAULAH CALON SUAMIKU..



WAHAI CALON SUAMIKU..

NAMAMUKAH YANG TERTULIS D LAUH MAHFUZ UNTUKKU???

ENGKAUKAH YANG AKAN MENEMANIKU DI TITIAN MENUJU KE SYURGA???

ENGKAUKAH YANG AKAN MELENGKAPKAN SEPARUH DARI AGAMAKU???



JAWABLAH WAHAI LELAKI YANG MENGAKU SEBAGAI CALON SUAMIKU..

MENGAPA KAU SEPI TANPA JAWAPAN?..

AKU TAHU..


KERANA KAU TIDAK BOLEH MENJAWABNYA..

KERANA SEMUA JAWAPAN ITU TIDAK ADA PADAMU..

JUGA TIDAK ADA PADAKU..

TETAPI SEMUANYA ADA PADA ALLAH S.W.T..

CINTA DAN RASA CINTA..DATANGNYA DARI ALLAH S.W.T

TEPUK DADA..TANYA IMANMU..






*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫♪♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*






Tahukah kamu?..hati ini selalu gelisah memikirkan kamu..takut kehilangan kamu..terbayang betapa beratnya jika kamu tiada disisiku..menjalani kehidupan tanpa sms2mu..tanpa suaramu..gurau senda dan tawamu..nasihat2mu  yang hadir dikala malam syahdu nan indah..tiada lagi yang bertanya sihatkah hari ini?.. sudah makankah  belum?..sudah solat di awal waktu?..bahkan yang menjadi alarmku untuk bangun bertahajjud..!!! ..dan terlalu banyak kegelisahanku semenjak aku mengenalimu..yang tidak dapat aku ungkap dengan kata-kata..


Namun ketakutan ini mengalahkan ketakutanku kepada ALLAH S.W.T..dan DIA lah yang menciptakan rasa takut dan segala macam jenis perasaan..aku takut DIA murka..kerana aku menikmati sesuatu yang belum tentu jadi milikku..yang belum tentu jadi hakku kelak..YAKINKAH KAU DIA TIDAK MEMURKAI KITA???..


Aku takut padanya..kerana jantungku yang berdegup hanya aku isi dengan bayanganmu..yang sentiasa hadir bagaikan hantu yang selalu ada di mana aku berada..aku takut..sedangkan denyutan jantung ini juga milikNYA..iaitu  ALLAH S.W.T..aku takut DIA murka padaku..TAHUKAH ENGKAU DEGUPAN JANTUNG KITA ADALAH MILIKNYA???..




*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫♪♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*





Maafkan aku wahai lelaki yang mengaku sebagai calon suamiku..ketakutanku padaNYA melebihi ketakutanku untuk kehilanganmu..tinggalkan aku..biarkan sendiri..izinkan aku bersamaNYA..


NOW..I HAVE TO LEAVE YOU FOR THE SAKE OF ALLAH S.W.T(الله)..!!!




*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫♪♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*



Kini..aku tinggalkan dirimu kerana ALLAH, aku kembalikan engkau kepada pemilikmu, aku titipkan lelaki terbaik yang pernah hadir dalam hidupku ini kembali kepada pemilik jasadmu..hatimu..dan semua yang ada pada dirimu..termasuk rasa cintamu padaku..


Kekasihku..janganlah engkau menangis, usah bersedih atas perpisahan sementara ini..jika benar aku tercipta untukmu, maka tiada apa yang dapat menghalanginya..namun, sebelum saat itu tiba..berdoalah pada ALLAH semoga kita berdua diberi kekuatan untuk berpisah..mohonlah padanya dengan penuh pengharapan..tidak ada yang perlu kita tangisi..kita hanya berpisah sementara sampai ALLAH  menjadikanKU HALAL UNTUKMU..DAN KAU HALAL UNTUKKU..

Sesungguhnya ALLAH S.W.T tidak pernah mensia2kan pengorbanan hambanya sayangku..bersabarlah..










*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫♪♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*






Dan ketika kamu merasa lemah, mohonlah kekuatan dariNYA..kamu intan terpilih..mutiara pilihan ALLAH (الله )..jagalah kilaumu sayang..jangan biarkan cinta merosakkannya..aku berdoa untukmu selalu..Mari kita berlari mencari cinta ALLAH, berlumba-lumba berbuat kebaikan agar dimata ALLAH kita lepas untuk dipasangkan..jika saatnya tiba..semua halal untuk kita..ini adalah hasil dari usaha kita mengejar cinta ALLAH (الله )..




CINTA الله CINTA ABADI..




*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫♪♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*






Khususan iLa..
Engkau yang mengaku sebagai calon suamiku..kau lelaki terbaik yang pernah siggah di hatiku..insya’ALLAH..ALLAH akan mempertemukan kita kelak dalam keadaan yang lebih baik dari sekarang..


Min ana..
Wanita yang telah membuatkan engkau lalai dalam mengejar cintaku..maafkan aku atas semua keterlanjuran ini..semoga kita sama-sama kembali kepada PEMILIK CINTA DAN RASA CINTA KITA..iaitu ALLAH S.W.T..





No comments:

Post a Comment